49 students

Harmonogram 1 dnia!

Blok 1- Michał Sówka

  • 10:00-11:15 –  Dysbalans mięśniowy – czyli odpowiedź na pytanie dlaczego niektóre mięśnie nie chcą dać się rozciągać. praktyczne sposoby na zagmatwane relacje między agonistami , antagonistami i synergistami .( teoria)
  •  11:15-11:30 Pytania&Odpowiedzi

 

  • Przerwa 15′

Blok 2- Katarzyna Bigos

11:45-13:00 Rozciąganie a praca z układem nerwowym. Mechanizmy skutecznego stretchingu. ( teoria) 

13:00-13:15 Pytania&Odpowiedzi

 

Blok 1

Na tym bloku prowadzonego przez Michała Sówkę  dowiecie się :

  • co to jest dysbalans mięśniowy i dlaczego bywa przyczyną braku postępów w rozciąganiu.
  • poznacie główne przyczyny nierównowagi w układzie ruchu.
  • uzyskacie praktyczne umiejętności oceny ciała podopiecznego pod kątem nierównowagi mięśniowej – i przede wszystkim poznacie sposoby jak tę równowagę przywrócić
  •  materiał który poznacie, wzbogaci wasz warsztat o szereg testów funkcjonalnych. Znajomość tych praktycznych testów pozwoli Wam skutecznie odnaleźć “słabe ogniwa” w układzie ruchu podopiecznych, i dzięki temu otworzy bramę do skutecznej likwidacji tych dysfunkcji.

Omawiane zagadnienia

  • przyczyny dysbalansu mięśniowego- ich wpływ na stagnacje treningową oraz kontuzje
  • zaburzenia współpracy na osi agonista-antagonista-synergista -jak je rozpoznać
  • testy funkcjonalne i ocena równowagi mięśniowej
  • praktyczna ścieżka postępowania w przypadku dysbalansu mięśniowego

Blok 2

Podczas tego bloku, prowadzonego przez Kasię Bigos dowiesz się:

  •  Czym właściwie jest stretching?
  • Co wspólnego z rozciąganiem właściwie ma mózg?
  •  Tonus mięśniowy czyli napięcie wstępne – jak reagują mięśnie nadmierne napięte?
  • Odruch na rozciąganie – co to takiego i kiedy się pojawia?
  • Ból podczas stretchingu, a propriocepcja;
  • Jak działają wybrane receptory. Opis wrzecion nerwowo-mięśniowych oraz narządu ścięgnistego Golgiego;
  • Metody stretchingu;
  • Jak rozciągać się skuteczniej?
  • PIR – król stretchingu czy nie tylko?
  • Stres vs stretch czyli jak działa współczulny, a jak przywspółczulny układ nerwowy i jaki ma to wpływ na trening i rozciąganie;
  • Oddech – jak oddychać podczas rozciągania (i nie tylko) aby pobudzić przywspółczulny układ nerwowy;
  • Ciekawostki i badania naukowe.

Nauczyciel

199.00 zł